12 грудня о 14:00 розпочнеться онлайн вебінар-тренінг для представників територіальних громад України «Просторове планування територій громад: що, як і навіщо робити».

Як вести облік працівників органів місцевого самоврядування, які тривалий час не з’являються на робочому місці (причина - невідома) та чи нараховувати їм за цей період заробітну плату?

Чи може начальник військової адміністрації населених пунктів (далі – ВА НП), якому рішенням Парламенту передано повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради згідно з ч. 2 ст. 10 Закону від 12.05.2022 р. № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389), укрупнити старостинські округи і прийняти на роботу згідно тимчасової структури в ці округи інших старост?

Автори: правова група Офісу підтримки реформи з децентралізації Мінрегіону


Питання обумовлене тим, що частина старост, затверджених відповідною місцевою радою до моменту повномасштабної російської збройної агресії проти України, під час тимчасової окупації території територіальної громади пішли на співпрацю з окупаційними військами та покинули межі України під час деокупації території, а частина старост добровільно склали свої повноваження та покинули територію громади у зв’язку із численними руйнуваннями житла та об’єктів інфраструктури.

Необхідність укрупнення старостинських округів обумовлена тим, що територія територіальної громади частково перебуває у зоні бойових дій, засмічена вибухонебезпечними матеріалами, а отже доступ до окремих населених пунктів громади ускладений.

Відповідь:

Утворення старостинських округів, затвердження Положення про старосту, затвердження на посаду та звільнення з посади старости відповідно до п. 6-1 ч. 1 ст. 26 Закону України від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280) належить до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради.

Згідно з ч. 1 ст. 54-1 Закону № 280 староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови, що вноситься за результатами громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), проведеного у межах відповідного старостинського округу.

Кандидатура старости вноситься на громадське обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) сільським, селищним, міським головою та вважається погодженою з жителями відповідного старостинського округу, якщо в результаті громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) отримала таку підтримку у старостинському окрузі:

  • з кількістю жителів до 1500 - більше 20 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах;
  • з кількістю жителів від 1500 до 10 тисяч - більше 17 відсотків голосів;
  • з кількістю жителів від 10 тисяч до 20 тисяч - більше 14 відсотків голосів;
  • з кількістю жителів від 20 тисяч до 30 тисяч - більше 10 відсотків голосів;
  • з кількістю жителів більше 30 тисяч - більше 7 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах.

За результатами проведеного громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) кандидатури старости складається протокол, який має містити такі відомості: дата (період) і місце проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю),

Людмила Макаренко, керуюча справами Чугуївської громади Харківської області, розповіла про роль жінок в місцевому самоврядуванні і про те, як громада долає виклики війни.

Президент Асоціації, голова Харківської обласної ради Тетяна Єгорова-Луценко долучилась до Відкритого діалогу «Парламент та місцеве самоврядування: діалог про майбутнє», організованого Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Команда юристів - Уляна Шадська, Тетяна Олексіюк і Володимир Батчаєв - розробила методичний матеріал у форматі своєрідного плану необхідних кроків для організації та забезпечення захисту персональних даних.

Сторінка 77 із 238

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...