Бюджетний комітет підтримав законопроект №10037 про вилучення з 1 жовтня військового ПДФО

19 вересня Комітет Верховної Ради України з питань бюджету розглянув проект Закону України «Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» №10037 від 12.09.2023, поданий Кабінетом Міністрів України, та альтернативний законопроект № 10037- 1 від 18.09.2023, поданий народним депутатом Володимиром Цабалем.

Про це повідомив експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» (SALAR International) Ігор Онищук.

За результатами розгляду Бюджетний комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України законопроект №10037 прийняти за основу та в цілому. «За» проголосували 24 члени комітету, 6 утримались та 2 проти (Гончаренко та Бакунець).

Варто зауважити, що законопроект передбачає вилучення вже з 1 жовтня 2023 року податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами.

Втрати органів місцевого самоврядування до кінця 2023 року складуть 23,9 млрд грнУ 2024 році орієнтовні втрати ОМС складуть близько 100 млрд грн.

У багатьох громадах зазначений ресурс перевищує 70% доходів загального фонду без трансфертів. За рахунок яких коштів такі бюджети фінансуватимуть програми та заходи до кінця року, залишається загадкою. У 124 територіальних громадах зазначений ресурс перевищує 50% (половину) доходів загального фонду.

Середнє надходження військового ПДФО на одну громаду за 7 місяців 2023 року складає 31,5 млн грн, при тому, що 447 громад його не отримали взагалі. Серед громад, які отримують такий ресурс, середнє надходження на одну громаду за 7 місяців 2023 року складає 45,7 млн грн.

Варто зауважити, що жодних компенсаційних ресурсів для місцевого самоврядування законопроект не передбачає ні до кінця 2023 року, ні на 2024 рік.

Зазначені кошти вже закладені в місцеві бюджети, які затверджені на 2023 рік. Пропонується посеред бюджетного періоду вилучити джерело надходжень загального фонду місцевих бюджетів, за рахунок якого передбачені відповідні бюджетні програми та заходи на 2023 рік, зокрема, на оплату праці із нарахуваннями працівників бюджетних установ, комунальні послуги, харчування тощо. При цьому, в порушення статті 142 Конституції не запропоновано жодного компенсаційного ресурсу.

Водночас, неможливо не відзначити, що законопроект подано всупереч частини 3 ст. 27 Бюджетного кодексу, відповідно до якої Закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету), приймаються не пізніше 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку планового бюджетного періоду.

Окрім цього, законопроектом пропонується визначити цільове спрямування для вільних залишків коштів місцевих бюджетів та залишків коштів спеціального фонду місцевих бюджетів, що фактично порушує принцип «самостійності» місцевих бюджетів, визначений ст. 7 БКУ та ст. 61 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування надано право самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів).

Джерело: https://decentralization.gov.ua/news/17201 

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...