Практичні поради для роботодавців при користуванні е-сервісами Пенсійного Фонду України

Програма «U-LEAD з Європою» організувала інформаційну сесію, на якій учасники розібралися з новаціями електронних сервісів ПФУ та особливостями сервісу «е-лікарняний», дізналися про типові помилки під час заповнення е-документів і прояснили тонкощі оплати лікарняних.


Представники громад неодноразово зверталися до радників офісу «U-LEAD з Європою» в Запорізькій області у зв’язку зі змінами законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Також питання спричинила передача повноважень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати непрацездатності Пенсійному фонду України.

“Відповідаючи на запит місцевого самоврядування, ми організували інформаційну сесію, яку провели Анастасія Лозицька та Ірина Юрченко, представниці Головного Управління ПФУ в Запорізькій області”, - розповіла Тетяна Бордюг, керівниця регіонального офісу U-LEAD.

Спікерки ознайомили учасників із нормами чинного законодавства, що регулюють правовий порядок дій роботодавця під час користування електронними сервісами ПФУ. Вони пояснили алгоритм взаємодії роботодавця з ПФУ та налагодження системного процесу щодо порядку обліку трудової діяльності працівника в електронній формі. Також учасники отримали рекомендації щодо роботи з електронними лікарняними й електронним обліком трудової діяльності.

“Роботодавець отримує повідомлення про сформований листок непрацездатності працівника через свій кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ. Цей е-лікарняний, сформований в Електронному реєстрі листків непрацездатності, є підставою для призначення допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю, вагітністю та пологами”, — пояснили спікерки.

Особливу увагу приділили виплаті лікарняних сумісникам. З 1 січня діє нова редакція Закону України від 23.09.1999 № 1105 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», тож змінилися правила виплати лікарняних і декретних працівникам, які є сумісниками.

“У ч. 1 ст. 22 Закону № 1105 зазначено, що "допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю (включно з доглядом за хворою дитиною), у зв'язку з вагітністю та пологами надається застрахованим особам за основним місцем роботи або за місцем роботи за сумісництвом”, — зазначила Ірина Юрченко.

І додала, що перші 5 днів тимчасової непрацездатного можуть оплачуватися як на основному місці роботи, так і за сумісництвом, оскільки норми Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001. № 1266, не змінені.

Спікерки також розібрали помилки, яких допускаються користувачі під час роботи з е-сервісами ПФУ. Анастасія Лозицька звернула увагу на важливість дотримання інструкцій та вимог служби щодо оцифрування трудових книжок та кадрових документів (кольору скан-копій, які завантажуються, розміру файлів та їхніх найменувань тощо).

“Важливим моментом є двосторонній аудит як з боку роботодавця, так і працівника. Робітник може в будь-який зручний для нього час зайти у свій особистий кабінет на порталі ПФУ й перевірити правильність даних щодо себе та виправити їх. Такий підхід допоможе уникнути непорозумінь у подальшому”, — зазначила вона.

* за матеріалами сайту "Децентралізація"

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...