Нові вимоги до роботи органів місцевого самоврядування згідно закону щодо компенсації за пошкоджене та знищене майно

22 травня 2023 року набуде чинності Закон України «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України» від 23.02.2023 №2923-IX.


Як повідомляє Асоціація міст України, цим Законом для виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення) рад, військових адміністрацій населених пунктів або військово-цивільних адміністрацій населених пунктів (у разі створення) вводяться зобов’язання:

  1. В термін до 22 травня 2023 року утворити та забезпечити функціонування (у т. ч. матеріально-технічне забезпечення) Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна (далі – Комісія), як консультативно-дорадчого органу.
  2. Забезпечити збір відомостей про пошкоджене та знищене майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України.
  3. Вносити до Реєстру пошкодженого та знищеного майна відомості про пошкоджене та знищене майно, у т. ч. копій актів комісійного обстеження об’єктів, пошкоджених внаслідок збройної агресії РФ проти України, складених до набрання чинності цим Законом.
  4. Забезпечити обстеження пошкодженого та знищеного майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією рф проти України.
  5. Протягом 5 календарних днів з дня прийняття Комісією рішення про надання/відмову у наданні компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна затвердити його своїм рішенням.
  6. Протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення завантажити копію рішення про надання/відмову у наданні компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Рішення, дії, бездіяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб’єктів надання публічних послуг, пов’язаних з виконанням цього Закону, можуть бути оскаржені до суду.

Важливо!

Такі Комісії мають бути створені не лише на території громад, де були пошкодження та/або руйнування об’єктів, а й в тих громадах, які прийняли внутрішньо переміщених осіб, оскільки заява про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна здійснюється незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) отримувача компенсації або місця розташування знищеного об’єкта нерухомого майна.

На Комісію покладаються наступні функції:

  1. Надавати вичерпну інформацію та консультації з питань отримання компенсації.
  2. Приймати заяви про надання компенсації (в електронній формі - засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг; у паперовій формі - через ЦНАП, орган соціального захисту населення або нотаріуса).
  3. Розглядати заяви про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна, що включає:
  • встановлення наявності/відсутності підстав для отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна;
  • встановлення наявності/відсутності пріоритетного права на отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна;
  • збирання документів та/або інформації, необхідних для прийняття рішення про надання компенсації, шляхом:

- доступу до інформаційно-комунікаційних систем державної та комунальної форм власності та отримання документів та/або інформації з них;
- витребовування від державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності документів та/або інформації (у тому числі з метою поновлення втрачених документів, необхідних для прийняття рішення про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна) (за необхідності);
- витребовування від отримувача компенсації оригіналів документів, визначених Законом, для засвідчення вірності поданих копій, у разі якщо такі документи (відомості з таких документів) відсутні;

  • забезпечення проведення обстеження об’єкта (крім випадків його проведення до розгляду заяви);

     4. Здійснювати розгляд питань щодо надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, у тому числі:

  • приймати рішення про надання/відмову в наданні компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна;
  • приймати рішення про наявність/відсутність у спадкодавця правових підстав для отримання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна.

   5. У разі прийняття рішення про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна шляхом видачі житлового сертифіката - виготовляти його та направляти заявнику в електронній або паперовій формі.

Строк розгляду заяви про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна Комісією з розгляду питань щодо надання компенсації не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня подання заяви.

Вводяться додаткові повноваження адміністраторів ЦНАПів, посадових осіб органу соціального захисту населення, нотаріусів у сфері розгляду питань про надання компенсації за знищений об’єкт нерухомого майна у разі бажання постраждалого подати заяву у паперовій формі:

  1. Заповнювати заяву (з переліком документів, які додаються до заяви) з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
  2. видавати заявнику примірник заяви, зареєстрованої у Реєстрі пошкодженого та знищеного майна, із зазначенням реєстраційного номера заяви в цьому Реєстрі та цифрового коду.
  3. Засвідчувати вірність копій документів, що додаються до заяви, - у разі пред’явлення оригіналів відповідних документів.
  4. Виготовляти електронні копії поданих документів, завантажувати їх до Реєстру пошкодженого та знищеного майна та підтверджувати їх відповідність поданим документам електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
  5. За зверненням заявника виготовляти копію житлового сертифіката у паперовій формі (у роздрукованому вигляді).

* за матеріалами сайту "Децентралізація"

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...