Асоціацією спільно з обласною радою було проведено навчально-практичний семінар на тему «Практичні питання бухгалтерського обліку та звітності місцевих рад. Огляд податкового та бюджетного законодавства».
У семінарі взяли участь 75 працівників фінансових та бухгалтерських структурних підрозділів районних, міських, селищних рад області.
Відкрили захід перший віце-президент – виконавчий директор Асоціації М.І. Тітов та віце-президент Асоціації Л.П. Немикіна.
Відкриваючи засідання, М.І. Тітов висловив переконання, що семінар стане у нагоді як фахівцям місцевих рад, так і представникам органів виконавчої влади, адже лише в ході безпосереднього спілкування можна розглянути чимало проблемних тем.
Про надходження до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб інформувала учасників І.В. Калюжна - головний державний податковий ревізор-інспектор відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб Державної податкової служби у Харківській області.
За повідомленням податкової служби, доведені державою показники податку на доходи фізичних осіб на сьогоднішній день виконуються у повному обсязі, однак існує низка питань, рішення яких - це додаткове надходження коштів до бюджету. За словами податківців, існування заборгованості і тенденція до її зростання, що склалася, негативно впливає на поповнення дохідної частини місцевих бюджетів. За статистикою станом на 1 червня поточного року заборгованість по економічно-активним підприємствам склала понад 80 млн. грн. у результаті чого місцеві бюджети недоотримала більше 12 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб.
Актуальні питання справляння плати за землю слухачі семінару обговорили за участю Н.Я. Мєщерякової - головного державного податкового ревізору-інспектору відділу місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування юридичних осіб Державної податкової служби у Харківській області.
Під час розгляду питання справляння плати за землю, учасники семінару наголошували на необхідності удосконалення законодавчої бази. Зокрема, як зазначила віце-президент Асоціації , голова комісії з питань облради Людмила Немикіна, Асоціація спільно з фінансовим управлінням облдержадміністрації готує відповідні пропозиції відносно розгляду змін до Податкового кодексу, оскільки існуюча довготривала процедура оформлення договорів потребує зміни механізмів, щоб місцеві бюджети не втрачали реальні кошти за оренду землі.
Про типові порушення бюджетного законодавства, які виявляються під час ревізії виконання місцевих бюджетів та заходи впливу на них інформувала Л.П. Маджара - заступник начальника відділу інспектування органів державної влади Контрольно-ревізійного управління в Харківській області.
З питання формування доходної частини місцевих бюджетів у 2012 році. Проблеми та резерви наповнення – доповів О.О.Прощай - начальник управління доходів Головного фінансового управління облдержадміністрації.
Н.В.Дузь - заступник начальника головного фінансового управління облдержадміністрації інформувала з питань «Особливості формування видаткової частини місцевих бюджетів у 2012 році» та «Запровадження програмно-цільового методу планування місцевих бюджетів – етапи впровадження».
Багато обговорень викликала тема казначейського обслуговування місцевих бюджетів, з якої доповідала В.В. Костянко - начальник управління обслуговування розпорядників коштів та інших клієнтів місцевого бюджету ГУДКСУ у Харківській області.
Щодо витрат на службові відрядження розповіла Л.А.Бєляєва - кандидат економічних наук, доцент кафедри бухгалтерського обліку та аудиту Харківського Національного Технічного Університету Сільського Господарства ім. П.Васіленка.