З 1 липня Пенсійний фонд адмініструє соцвиплати: що важливо знати громадам?

З 1 липня 2025 року адміністрування всіх соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, переходить до Пенсійного фонду України.

Про це інформують у Мінсоцполітики.


Для громадян, які отримують допомогу, нічого не змінюється — порядок звернення, права та самі виплати залишаються незмінними. Водночас змінюється модель внутрішнього адміністрування.

Що це означає для органів місцевого самоврядування:

Розширюється мережа точок доступу до соціальних послуг
Окрім ЦНАПів та посадових осіб органів місцевого самоврядування, прийом звернень здійснюватиметься також у понад 500 сервісних центрах Пенсійного фонду.

Цифровізація процесів
Замість багаторівневого обігу паперових відомостей, з 1 липня діє єдина цифрова система. Заявки на виплати надходитимуть безпосередньо до ПФУ через онлайн-сервіси або офлайн-точки прийому.

Швидше нарахування і менше помилок
Скорочується час між зверненням громадянина та отриманням виплати. Це дозволяє:

  • зменшити навантаження на органи соцзахисту;
  • ліквідувати заборгованість з виплат;
  • уникнути дублювання функцій і затримок, викликаних ручною обробкою документів.

Що залишиться в зоні відповідальності громад?

Органи місцевого самоврядування й надалі можуть:

  • здійснювати прийом звернень громадян через ЦНАПи та старост;
  • надавати консультації щодо типів соціальної допомоги;
  • сприяти громадянам у використанні онлайн-сервісів ПФУ.

Як звернутись до Пенсійного фонду:

  • Онлайн: портал електронних послуг ПФУ, мобільний додаток;
  • Офлайн: будь-який з понад 500 сервісних центрів на підконтрольній території.

Для органів місцевого самоврядування це — перехід до більш ефективної моделі взаємодії з державою у сфері соціального захисту.
Фокус — на зменшення бюрократії, прискорення процедур і підвищення якості обслуговування людей.

* за матеріалами сайту "Децентралізація"

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...