Дмитро Микиша: про адміністративний збір

Адміністративний збір
 
Ще одна надактуальна тема яка безпосередньо стосується надання якісних послуг жителям громад. Нараз в Україні функціонує мережа Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), яка являє собою інституцію, що працює за принципом єдиного вікна: максимальна кількість послуг надається в одному місці. Це зручно, це ефективно, це не затратно по часу. Як житель громади, ти точно знаєш куди треба звернутися, щоби отримати послугу або консультацію. Цілком зрозуміло, що відповідна інституція має працювати надійно, безперебійно та якісно, тобто вона має бути забезпечена всім необхідним, працівники ЦНАПу бути кваліфікованими та отримувати гідну винагороду за свою працю. І оскільки ЦНАПи є структурним підрозділом органу місцевого самоврядування, то і фінансування повністю лежить на громадах. В реаліях сьогодення, утримання ЦНАПу дуууууже затратна частина для місцевого бюджету. Кількість послуг, що надають у центрі, перевалює за сотні. При чому велика кількість цих послуг раніше надавалася державними органами на платній основі. Скільки з цього отримує сам ЦНАП, для того щоби функціонувати – велике питання… Більшість послуг мають символічну суму. Багато з Вас чули про «Сплатіть 85 коп. за бланк», а коли йдеш сплачувати ці копійки, то банк за комісію бере 40 грн. Тобто виходить, що банк може порахувати собівартість своєї послуги та впровадити її, а держава ні. Ця фінансова необґрунтованість падає на плечі місцевого бюджету і в результати страждають звичайні жителі громади, що можуть отримати неякісну послугу через недофінансованність ЦНАПу.
Цю ситуацію в корені має змінити законопроєкт про адміністративний збір під №4380
Він унормовує велику кількість розбіжностей між нормативними актами, визначає критерії платності та безоплатності адмінпослуг та пропонує конкретні розміри так званих «базових» адміністративних послуг.
Законопроєкт надважливий для функціонування та і взагалі існування мережі ЦНАП. Він був зареєстрований ще у листопаді 2020 року, але й досі не розглянутий на Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики, що є головним у розгляді даного законопроєкту.
На сьогоднішній робочій зустрічі обговорили всі проблемні питання щодо проекту закону № 4380 зі всіма зацікавленими сторонами. Це і Кабмін, і Мінцифра, і ассоціації органів місцевого самоврядування та асоціації ЦНАП. Були присутні народні депутати, представники Офісу Президента, Офісу Конгресу місцевих та регіональних влад та багато інших.
Наступний крок - ми разом із Лариса Білозір маємо зустрітися із Головою Комітету Данилою Гетьманцевим. Переконаний, що після зустрічі законопроєкт 4380 з‘явиться у порядку денному Комітету і трохи згодом - у залі Верховної Ради України!
Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...