Діяльність ОМС та військових адміністрацій у період дії воєнного стану – на перших Конгресових слуханнях обговорили законопроект №8056

16 травня відбулися перші Конгресові слухання на платформі Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України.

Обговорення стосувалося проєкту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» №8056).


Організував слухання Офіс Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України за підтримки ГО «ДІЙСНО».

Керівник офісу Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України В’ячеслав Негода зазначив, що перше Конгресове слухання має покласти традицію обов’язкового проведення попередніх дискусій навколо усіх важливих для місцевого самоврядування законопроектів.

«Платформа Конгресу місцевих та регіональних влад об’єднує усіх головних стейкхолдерів – органи місцевого самоврядування, їхні асоціації, органи державної влади, громадськість, міжнародних партнерів. Вона дає можливість через спільне обговорення, діалог знайти узгоджені рішення, сприяти продовженню і завершенню реформи. Тому ми у співпраці з профільним парламентським комітетом плануватимемо Конгресові слухання і в подальшому, щоб потрібні для місцевого самоврядування рішення отримували в Верховні Раді максимальну підтримку», - сказав В’ячеслав Негода.

Голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталій Безгін також підтримав думку, що будь-яке важливе рішення не повинно ухвалюватися без публічних консультацій, і у випадку місцевого самоврядування Конгрес – оптимальна платформа для проведення дискусій.

Він також розповів про основні положення законопроекту №8056.

«Цей законопроект - корекція прийнятого закону, який ми ухвалили в травні минулого року (законопроект №7269). Той закон врегулював питання функціонування місцевого самоврядування і військових адміністрацій (ВА) під час дії воєнного стану. Він не дав системі завалитися, але не був досконалим. Так як приймався у вкрай важкий час і складних умовах, усіх питань закон не вирішив, а подекуди створив нові. Ці недоліки ми і хочемо виправити законопроектом №8056. Але коли ми зареєстрували законопроект в Парламенті, одразу наразилися на обґрунтовану критику. В першій редакції ми змішали дві речі –виправлення помилок і питання перехідного періоду. Тому пізніше вирішили винести за дужки питання перехідного періоду і сконцентруватися на вирішення поточних проблем. Саме ця редакція і піде на перше читання», - зазначив народний депутат.

За його словами, до першого читання законопроект концентрується на трьох ключових блоках:

  1. Сумісництво. Усуваються неточності та ризики повноцінного призначення голови громади начальником військової адміністрації населеного пункту. Також знімається обмеження щодо працевлаштування 1-3 категорії працівників ОМС.

«Зараз на півдні нашої держави, наприклад, приблизно 70 % голів ВА населених пунктів – голови громад. І вони не повинні боятися, що їх по завершенню воєнного стану звинуватять у порушенні законодавства», - пояснив Віталій Безгін.

  1. Ієрархія. На різних рівнях військових адміністрацій був певний хаос, дублювання повноважень. В законопроекті пропонують більш чітко виписати ці питання і передбачити, що головна координація ВА населених пунктів має відбуватися з рівня обласної ВА.
  2. Нормативні положення. Існують прогалини і різнотлумачення щодо утворення ВА. У законопроекті запропоновано уніфікувати підходи, а також передбачено, що ВА населеного пункту – юридична особа.

«Ці положення – певний компроміс, який ми пропонуємо до першого читання. Розумію, що до другого читання буде багато пропозицій від стейкхолдерів, які ми обов’язково продискутуємо», - сказав Віталій Безгін. 

Ознайомитися з деталями проекту Закону можна ТУТ.

Наталія Алюшина, голова Національного агентства України з питань державної служби, зазначила, що НАДС підтримує законопроект №8056.

«Ми розуміємо, що під час війни потрібна чітка координація, структура і обсяг повноважень військових адміністрацій. Це сприятиме і швидкості відновлення територій, і поверненню людей до своїх домівок. Зокрема, законопроект дає можливість державним службовцям і посадовим особам місцевого самоврядування працювати у військових адміністраціях – юридичних особах публічного права. Але хочу звернути увагу, що необхідно визначитися зі статусом осіб, які працюють у ВА населених пунктів. Ми би хотіли, щоб їхня робота під час дії воєнного стану зараховувалася відповідно до стажу роботі на державній службі чи стажу роботи в ОМС. Також необхідно врегулювати питання оплати праці працівників ВА населених пунктів», - сказала голова НАДС.

Присутні на слуханнях представники обласних військових адміністрацій та асоціацій органів місцевого самоврядування також висловили підтримку законопроекту до першого читання,  назвали його одним з найважливіших і найнагальніших законопроектів цього року.

Андрій Садовий, голова Палати місцевих влад Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України, Львівський міський голова, сказав:

«Бачимо, що в цілому законопроект доволі якісно пропрацьований і дає відповіді на багато запитань. Обговорюючи його на перших Конгресових слуханнях, ми починаємо нову сторінку нашого співжиття. Сьогодні в Україні важливе відповідальне лідерство, публічність, вміння якісно презентувати ті чи інші закони. Вважаю за необхідне в подальшому заслуховувати кожен важливий для місцевого самоврядування законопроект на платформі Конгресу – на наших спільних зустрічах і дебатах. Щоб у Верховну Раду потрапляв пропрацьований законопроект, який не викликатиме великих дискусій після прийняття».

* за матеріалами сайту "Децентралізація"

Члени Асоціації 

 
 
За результатами виборів 25.10.20 року у області обрано 56 голів сільських, селищних, міських громад та місцевих рад і сформовано склад 7 нових районних рад.
 
У складі Асоціації об’єдналися 62 місцеві ради, в тому числі - 54 сільських, селищних, міських рад, 7 районних рад та обласна рада, що складає 97% від загальної кількості рад Харківщини. Детальніше...