Не пізніше квітня підготують законопроект щодо адмінтерустрою субрегіонального рівня

Друк

Сьогодні Міністерство регіонального розвитку спільно з парламентським Комітетом державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування провели відеоконференцію з обговорення актуальних питань формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального рівня. Участь у трансляції взяли представники асоціацій органів місцевого самоврядування, облдержадміністрацій, народні депутати України, науковці та експерти. Позицію регіону та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області представив перший віце-президент – виконавчий директор асоціації Микола Титов.

Визначення обґрунтованої територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади – серед ключових завдань реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Формування базового рівня місцевого самоврядування громад на завершальному етапі, а на часі – формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального рівня.

Тому, учасники відеоконференції обговорили пропозиції щодо критеріїв, на основі яких проведуть нове районування та бачення функціоналу виконавчої влади і місцевого самоврядування на цьому рівні. Зокрема, 14 областей вже підготували своє бачення майбутніх районів на їх території.

Також йшлося про те, що у Мінрегіоні вже з цього тижня розпочнуть відеоконференції з кожною областю окремо, залучивши всі зацікавлені сторони. Окрім того, за потреби проводитимуть щодня додаткові консультації, щоб не пізніше квітня спільно підготувати законопроект про адмінтерустрій субрегіонального рівня і подальший формат роботи над ним з регіонами.

Як зазначив Микола Тітов, відповідаючи на тези висловлені іншими спікерами відеоконференції, на територіях мають разом працювати органи державної влади і органи місцевого самоврядування з відповідними повноваженнями і їх чітким розмежуванням.

На його переконання, співробітництво громад може здійснюватися, відповідно до чинного закону, але воно не є сьогодні вирішальним чинником розвитку. Якщо проаналізувати усі договори про співробітництво, їх кількість і зміст, то стає очевидно, що цей механізм – допоміжний. Те ж стосується добровільного об'єднання громад. За 5 років вдалося добровільно об'єднати 33% громад.

«Щодо районного рівня, – говорить Микола Тітов, – незрозуміло, як район чи, іншими словами, округ на 150 тисяч населення без відповідного органу займатиметься просторовим плануванням. Маю великі сумніви, що цим опікуватиметься ОТГ. Кожна відстоюватиме пріоритети розвитку саме своєї громади. Тому неодмінно має бути структура, яка дбатиме про комплексний розвиток територій субрегіонального рівня».