Сергій Чернов: Податкові пільги мають бути персоналізовані

PDFДрукe-mail

Під час прес-конференції у Харківському прес-клубі, яка відбувалась в режимі онлайн, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов розповів про втрати бюджету регіону у зв'язку з карантинними заходами та висловив своє ставлення до зменшення податкового навантаження для представників бізнесу.

На думку Сергія Чернова, спільною має бути робота як місцевих так і державних органів влади над збалансуванням бюджетів.

«Минулого року органи місцевого самоврядування, територіальні громади зокрема, ухвалювали свої бюджети. Вони були збалансовані у дохідній та розхідній частинах. Однак, сьогодні з'явилося додаткове навантаження на бюджети, викликане нагальними потребами, пов'язаними з пандемією та ситуацією в країні, які торік ніхто не міг передбачити. Але не надано ніяких компенсаторних механізмів з боку держави для органів місцевого самоврядування, за якими кошти місцевих бюджетів, спрямовані на виконання державних рішень, були б компенсовані, наприклад, з державного фонду боротьби з COVID-19, або ж з інших джерел, наприклад, податків з тих галузей, що не зупиняли свою діяльність», - вважає Сергій Чернов.

За словами голови обласної ради, оперативні дані свідчать, що лише у квітні поточного року втрати зведеного бюджету області вже сягнули понад 2,5 млрд грн. Ще 7,5 млрд грн становить додаткове навантаження на органи місцевого самоврядування, яке буде зростати до кінця року, на виконання делегованих функцій держави.

«Станом на травень загальні втрати зведеного бюджету області - понад 10 млрд грн. Недоотримання надходжень на рівні 20 відсотків, а у деяких районах й 30 відсотків, - наголошує Сергій Чернов. – Це вимагає ухвалювати доволі жорсткі й непопулярні рішення щодо секвестру бюджетів у напрямі перерозподілу коштів та зменшення фінансування ремонтів об'єктів інфраструктури, будівництва тощо».

Крім того, голова облради звернув увагу на доцільність індивідуального, справедливого й прозорого підходу до визначення податкових пільг для підприємців.

«В цих питаннях має бути дуже обережний та виважений підхід, врахування індивідуальних особливостей кожного підприємства, ми не повинні узагальнювати. Усім тепер важко. Якщо дійсно якась послуга у час карантину не могла надаватися, і є підтвердження, що діяльність не велася, то у такому разі мають бути послаблення. А якщо ми бачимо, що підприємства продовжували працювати, хоча й з деякими обмеженнями, то тут підприємці, малий бізнес мають з розумінням поставитись до відрахування податків. Тому персональний, індивідуальний підхід до кожного підприємства, все має бути прозоро, тоді це буде справедливо», - вважає Сергій Чернов.