Зміцнення незалежності судової влади завжди знайде позитивне сприйняття у суспільстві

PDFДрукe-mail

Президент Асоціації, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов підтримує запропоновані зміни до закону «Про Конституційний Суд України», зокрема перенесення місця його розташування до Харкова.

«Перенесення місця розташування Конституційного Суду України з Києва до Харкова представляється логічним і таким, що відповідає принципу поділу влади (стаття 6 Конституції України). До того ж, є прецеденти у міжнародній практиці, наприклад, ФРН або Швейцарія.

Харків має потужну правову школу, яка визнана провідною у державі, її представники брали безпосередню участь у підготовці чинної Конституції та інших законів, що становлять правову основу української державності. Саме у нашому місті розташована Національна академія правових наук України. Тож перенесення Конституційного Суду України до «юридичної столиці» держави, на мою думку, лише сприятиме роботі органу, що забезпечує верховенство Основного Закону, дозволить запобігти корупційних ризиків, тиску на суддів, забезпечить комфортні умови для прийняття рішень на користь держави та українського народу.

Нагадаю, що ідея перенесення Конституційного Суду України з Києва до Харкова не нова. Вона вже неодноразово була озвучена та має численних прибічників серед правознавців, політиків та громадських діячів, і не тільки з Першої столиці.

У будь якому разі, дії, спрямовані на зміцнення незалежності функціонування судової гілки влади, завжди матимуть порозуміння та позитивне сприйняття у суспільстві», - вважає Сергій Чернов.

«У контексті вдосконалення реалізації принципу поділу влади, наступним логічним кроком я бачу перехід до ідеї впровадження в Україні двопалатного парламенту.

Це, по-перше, дозволить органічно поєднати захист національних інтересів з розвитком територій, приділити більше уваги регіонам, представники яких засідатимуть у верхній палаті. Таким чином, буде підсилено представницьку функцію Верховної Ради, що відповідає сучасній європейській практиці парламентаризму.

По-друге, зменшується вплив політичної кон'юнктури на прийняття рішень парламентом, що керуватиметься не лише інтересами лідерів трьох-чотирьох політичних партій, а потребами усіх регіонів держави.

А зменшення політичної складової діяльності законодавчого органу, по-третє, забезпечить більш конструктивні його відносини з виконавчою владою та інститутом Президента», - додав Сергій Чернов.