Для прискорення процесу децентралізації влади необхідно прийняти низку законів

PDFДрукe-mail

Для прискорення процесу децентралізації влади своє слово має сказати Парламент, - В’ячеслав Негода.

Створення нової територіальної основи для діяльності органів місцевого самоврядування, розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади (секторальна децентралізація), залучення громадян до прийняття управлінських рішень місцевого значення – такими є головні пріоритети децентралізації влади, визначені Урядом на цьому етапі. І багато чого у реалізації цих пріоритетів залежить від рішень Парламенту. Про це сказав перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.

«У Парламенті знаходиться більше десяти законопроектів, прийняття яких значно прискорить реформу місцевого самоврядування. Отже очікуємо рішень Верховної Ради, яка вже неодноразово доводила свою прихильність децентралізації. На зміни, передбачені законопроектами, чекають сотні громад, де мешкають мільйони людей, отже зволікати з ними не можна», - зазначив В’ячеслав Негода.

Одним з найбільш очікуваних рішень В’ячеслав Негода назвав розширення повноважень громад з управління земельними ресурсами. «Потрібно нарешті наважитися і передати землі державної власності під юрисдикцію об’єднаних територіальних громад. Це слугуватиме надійним стимулом до об’єднання для тих громад, які ще не об’єдналися. Парламент має декілька варіантів вирішення цього питання, і, сподіваємося, найближчим часом підтримає один з них», - сказав В’ячеслав Негода.

Перший заступник Міністра сказав, що якнайшвидше треба прийняти законопроект про приєднання громад до міст обласного значення, щоб великі міста стали нарешті центрами розвитку територій».

Також, на думку першого заступника Міністра, важливо усунути дублювання повноважень об’єднаних громад і районних рад та держадміністрацій. «Це особливо актуально у районах, де об’єдналися усі громади. Таких в нас уже 15 та дедалі їх буде більше. Тому потребує удосконалення районний поділ країни. Подальша доля законопроектів, що дозволяють вирішити цю проблему, залежить від народних депутатів, тож за Парламентом останнє слово», - зазначив В’ячеслав Негода.

Перелік усіх найбільш важливих для прискорення децентралізації законопроектів – нижче:

ЗАКОНОПРОЕКТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ СПРОМОЖНИХ ГРОМАД:

N° 6466 Про внесення змін до закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення».

Розблоковує процес формування спроможних громад навколо міст обласного значення. Прирівнює міста обласного значення до спроможних об’єднаних громад та запровадить механізм добровільного приєднання громад до цих міст.

№ 7467 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури добровільного об'єднання територіальних громад.

Спрощує процедуру затвердження перспективних планів формування територій громад областей і змін до них. Вилучає з цього процесу обласні ради. Також передбачає, що Центральна виборча комісія призначає вибори в об’єднаних громадах в місячний термін після отримання нею відповідного звернення від облдержадміністрації.

№ 7308 Про внесення змін до закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо суб'єктів добровільного об'єднання громад.

Дозволяє об’єднуватися громадам, які не мають спільної межі та є територіально «розірваними», маючи при цьому усталену спільну інфраструктуру, ряд економічних, територіальних, історичних, культурних, етнічних, соціальних та інших чинників, які їх єднають.

№ 5483 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оскарження рішень про добровільне об'єднання територіальних громад.

Забезпечує виборчі права громадян в ході підготовки та проведення перших виборів депутатів та голів об’єднаних громад.

ЗАКОНОПРОЕКТ, НЕОБХІДНИЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ СЛУЖБИ У ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ:

№ 2489 Про службу в органах місцевого самоврядування.

Підвищує привабливість служби в органах місцевого самоврядування та професіоналізм службовців. Надає органам місцевого самоврядування більше автономії у визначенні умов оплати праці, що дозволяє залучити професійних службовців.

ЗАКОНОПРОЕКТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОГО РАЙОННОГО РІВНЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УСТРОЮ:

№ 6636 Про порядок утворення, ліквідації районів, встановлення і зміни їх меж.

Визначає підстави та порядок реформування нових ефективних районів. Передбачає, що утворення нових районів, встановлення і зміна їхніх меж здійснюється Верховною Радою.

№ 6641 Про внесення змін до деяких законів України щодо утворення, реорганізації і ліквідації, найменування і перейменування місцевих державних адміністрацій.

Надає право Кабінету Міністрів, у разі зміни адміністративно- територіального устрою на рівні районів, створювати, реорганізовувати, ліквідувати, найменувати і перейменувати відповідні місцеві державні адміністрації.

№ 4165 Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування районних рад.

Усуває дублювання повноважень двох представницьких органів - районної ради та ради об’єднаної громади - в межах території одного району.

ЗАКОНОПРОЕКТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОВСЮДНОСТІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ПРОСТОРОВОГО ПЛАНУВАННЯ:

№ 6403 Про внесення змін до закону України «Про регулювання містобудівної діяльності.

Забезпечує об’єднані громади єдиною документацією з просторового планування - планом об’єднаної територіальної громади. Також розширює повноваження об’єднаних громад щодо регулювання забудови територій, та створює механізм врахування громадських інтересів при розробленні та затвердженні містобудівної документації.

№ 5253 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поширення повноважень органів місцевого самоврядування територіальних громад на всю територію відповідної сільської, селищної, міської територіальної громади.

Органи місцевого самоврядування мають повноваження щодо проведення благоустрою, планування території, здійснення контролю за територією виключно у межах населених пунктів. Законопроект поширює юрисдикцію органів місцевого самоврядування територіальних громад сіл, селищ, міст поза межами населених пунктів.

ЗАКОНОПРОЕКТ, НЕОБХІДНИЙ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ МІСЬКИХ АГЛОМЕРАЦІЙ:

№ 6743 Про міські агломерації.

Визначає організаційно-правові засади формування міських агломерацій територіальними громадами сіл, селищ і міст, у тому числі об'єднаними громадами, принципи і механізми взаємодії територіальних громад в межах міських агломерацій, а також форм підтримки державою міських агломерацій.

ЗАКОНОПРОЕКТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ З УПРАВЛІННЯ ЗЕМЕЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ:

№ 7118 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління земельними ресурсами в межах території об'єднаних територіальних громад.

Розширює повноваження органів місцевого самоврядування у галузі земельних відносин, наділяє об’єднані громади повноваженнями розпоряджатись землями в межах всієї своєї території, у тому числі поза межами населених пунктів.

№ 7363 Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання створення та діяльності дрібних фермерських господарств і деконцентрації повноважень у сфері земельних відносин.

Надає право об’єднаним громадам отримувати у комунальну власність землі державної власності у межах їх території. Це дозволить громадам отримати додаткові кошти для розвитку інфраструктури, стимулюватиме решту сільських, селищних, міських рад до об’єднання.

ЗАКОНОПРОЕКТ, НЕОБХІДНИМ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТУ СТАРОСТ:

№ 4091 Про внесення змін до деяких законів України щодо виборів старост.

Наділяє місцеву раду об’єднаної громади правом визначати перелік сіл, селищ, в яких обирається староста на строк повноважень місцевої.

ЗАКОНОПРОЕКТИ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЗАЛУЧЕННЯ ГРОМАДЯН ДО ВИРІШЕННЯ МІСЦЕВИХ ПИТАНЬ:

№ 7297 Про внесення змін до деяких законів України щодо статутів територіальних громад.

Регламентує питання участі членів територіальних громад у здійсненні місцевого самоврядування, взаємовідносин органів місцевого самоврядування з інститутами громадянського суспільства, статусу органів самоорганізації населення.

№7453 Про публічні консультації.

Запроваджує порядок проведення публічних консультацій під час підготовки та прийняття проектів актів суб’єктами владних повноважень. Сприяє залученню до підготовки проектів рішення заінтересованих осіб для збалансування публічних та приватних інтересів. Запроваджує сучасні стандарти підготовки рішень, обов’язкових для державних органів і органів місцевого самоврядування.

 

 

 

Джерело