Сергій Чернов: Підвищення рівня підготовки кадрів місцевого самоврядування – один з ключових аспектів успіху реформи

PDFДрукe-mail

Президент Української асоціації районних та обласних рад, Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов бере участь у семінарі «Професіоналізація служби в органах місцевого самоврядування в контексті реформування державного управління та децентралізації влади», що походить в Києві.

У семінарі також беруть участь голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко, Президент Національної академії державного управління при Президентові України Василь Куйбіда, серед присутніх представлені національні асоціації органів місцевого самоврядування, Офіс Ради Європи, українські та зарубіжні експерти з питань місцевого самоврядування.

Організатори заходу – Національне агентство України з питань державної служби та Центр адаптації державної служби до стандартів ЄС.

Учасники семінару розглянуть сучасний стан та перспективи реформи державного управління і децентралізації влади, європейські підходи щодо побудови ефективної системи місцевого самоврядування. Крім того в рамках семінару працюватимуть робочі групи «Законодавче забезпечення проходження служби в органах місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади» та «Професіоналізація служби в органах місцевого самоврядування: досвід країн ЄС «Східне партнерство».

На початку свого виступу Сергій Чернов вказав, реформа місцевого самоврядування та децентралізація перекладає саме на місцеве самоврядування відповідальність за надання основної частини базових адміністративних послуг та делегує органам місцевого самоврядування значну частину повноважень держави, що мають виконуватися на локальному рівні.

«Соціологія говорить, що особливо в об’єднаних територіальних громадах, де розширення повноважень відбувається у 7-9 сферах, до 50% посадових осіб органів місцевого самоврядування  усвідомлюють необхідність додаткових навиків і кваліфікацій. Отже, на поточному етапі реформування місцеве самоврядування вже відчуває потребу у сучасних менеджерах озброєних арсеналом актуальних знань та навичок, здатних мислити інноваційно та взяти на себе відповідальність за сталий розвиток територій в сучасному світі, що стрімко змінюється і кожного дня висуває нові виклики», - підкреслив Сергій Чернов.

«Тому, по-перше, система навчання фахівців має бути неперервною. Доцільним буде починати процес у регіональних центрах перепідготовки кадрів, мережа яких охоплює державу.

По-друге, для забезпечення сталого процесу підготовки кадрів місцевого самоврядування потрібно розробити відповідну Концепцію, де буде визначено мету, поставлені конкретні задачі, відповідальність за певні сектори та етапи роботи. На виконання якої необхідно буде створити відповідну систему.

По-третє, доцільним буде створити національний реєстр фахівців з сучасним міжнародним досвідом з підготовки кадрів місцевого самоврядування.

Наступне. Обмін досвідом та вивчення кращих практик наших європейських партнерів, в тому числі в рамках Східного партнерства, де активно працює Конференція місцевих та регіональних влад (CORLEAP). Також у співпраці з Радою Європи та іншими інститутами», - сказав Сергій Чернов.

Він звернув увагу присутніх, що найнижчий рівень підготовки кадрів органів місцевого самоврядування: з питань використання коштів технічної допомоги, фінансового і податкового законодавства, внутрішнього аудиту, бухгалтерського обліку, публічних закупівель.

«На жаль, неохопленими навчанням залишаються біля 80% депутатського корпусу місцевих рад», - констатував Сергій Чернов. На його переконання провідна роль у навчанні кадрів з підвищення кваліфікацій, координації цієї роботи має належати всеукраїнським асоціаціям органів місцевого самоврядування.

«Підготовка ефективних кадрів, підвищення кваліфікації керівників, депутатів та посадових осіб місцевого самоврядування – невід’ємний аспект розбудови сучасної європейської моделі муніципального та регіонального управління», - впевнений Сергій Чернов.