На зборах Асоціації місцевого самоврядування обговорили зміни у бюджетному законодавстві

PDFДрукe-mail

Про те, що очікує місцеві бюджети у 2017 році учасникам загальних зборів уповноважених представників – членів Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області розповіла секретар Центру розвитку громад Асоціації, радник президента Асоціації з фінансових питань Галина Пронькіна.

Як зазначила Галина Пронькіна, підсумки 2015 та 2015 років показують збільшення надходжень до місцевих бюджетів до півтора разів, збільшилися можливості місцевих органів влади фінансувати свої повноваження. «Протягом двох років була медична та освітня субвенції, які забезпечували всі видатки місцевих бюджетів в сферах шкільної освіти та охорони здоров’я. А також забезпечено частину додаткових доходів, зокрема, акцизний податок з роздрібного товарообігу, податок на власність, які зміцнили  доходну базу місцевих бюджетів. Разом з прийняттям держбюджету на 2017 рік було внесені зміни до Бюджетного та Податкового кодексів та цілої низки законів, що тим чи іншим чином формують місцеві бюджети», - сказала вона.

Галина Пронькіна повідомила, що у доходній частині для органів місцевого самоврядування вилучено акцизний податок з продажу нафтопродуктів на території відповідних сільських, селищних, міських рад.

«Ці кошти для місцевих бюджетів були значними. Щоб компенсувати втрати Верховна Рада у змінах до Податкового кодексу застосовує наступний механізм. 13,44% від митних платежів вироблених і ввезених на територію України и нафтопродуктів автоматично передаватимуться з державного бюджету до місцевих бюджетів. У першому кварталі відповідно до задекларованих податків на цих територіях, у другому півріччі – пропорційно продажам вироблених та ввезених нафтопродуктів. Такого механізму немає, він розробляється. Сказати як заходитимуть доходи через органи Державного казначейства сьогодні неможливо.

Змінами до Податкового кодексу Кабміну доручено до 1 березня внести пропозиції по акцизному податку з тютюнових виробів, щоб концентрувати їх у державному бюджеті. Пояснюється це неефективністю механізму сплати цих податків.

Також з 2017 року змінено обрахунок медичної та освітньої субвенцій. Освітня субвенція спрямовується на заробітну плату педагогічного персоналу. Медична субвенція враховує поточне утримання закладів охорони здоров’я без оплати комунальних послуг та енергоносіїв. Відповідно до Закону про держбюджет на 2017 рік, на компенсацію цих витрат місцевих бюджетів, введено додаткову дотацію на фінансування непедагогічного персоналу шкіл та оплату комунальних послуг та енергоносіїв в закладах охорони здоров’я. Але бюджетам міст обласного значення така субвенція не передбачена. Залишки коштів освітньої та медичної субвенцій цього року вилучатися не будуть вилучатися, а використовуватимуться за цільовим призначенням.

Фінансування професійно-технічної освіти, що останні два роки залишалося проблемою, передбачено на територій Харкова за рахунок власних доходів міського бюджету, за рахунок обласного бюджету фінансуватимуться професійно-технічні освітянські заклади, що знаходяться у сільській місцевості».

За інформацією, у держбюджеті на поточний рік передбачено ще цілу низку субвенцій на суму 9 млрд.грн., які не розподіллено. Серед них Фонд державного регіонального розвитку, субвенція на соціально-економічний розвиток, субвенція об’єднаним територіальним громадам. «Кошти розподілятимуться шляхом конкурсів. Проблема в тому, що джерелом більшої половини їх передбачено як надходження до спеціального фонду держбюджету від конфіскації проте відповідний закон не прийнятий», - вважає Галина Пронькіна.

Вона також розповіла, що в доходах обласного бюджету, починаючи з 1 січня 2017 року будуть зараховуватися перевиконання від митних платежів. 50% надходжень митниці як перевиконання зараховуватимуться до спецфонду обласного бюджету та спрямовуватимуться на ремонт автодоріг загального користування. Такий експеримент, який минулого року проводився у чотирьох областях, поширено на всю Україну.